KONSPEKT ZAJĘĆ INTERNACKICH
TEMAT: Wiosna wokół nas.
CELE OPERACYJNE: Wychowanek: -utrwala wiadomości o wiośnie, -zna i nazywa podstawowe kolory, -nazywa zwierzęta, -doskonali słuch, -doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, -usprawnia motorykę dużą i małą,
METODY PRACY:praktycznego działania, słowna, oglądowa FORMY PRACY:zbiorowa, indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: magnetofon, płyta z odgłosami z otoczenia, płyta z piosenką „Motyle”, plastelina, wykałaczki, brystol, farby plakatowe, sznurki, nożyczki , kartki białego papieru, pędzle,kubki z wodą.
PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.Wprowadzenie w tematykę zajęć-rozmowa kierowana na temat oznak wiosny. 2.Uzupełnianie przez wychowanków tekstu z lukami-wychowawca czyta tekst o wiośnie,w odpowiednich miejscach włącza płytę z odgłosami z otoczenia. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie i nazwanie słyszanego odgłosu( zwierząt lub zjawiska przyrodniczego). 3.Omawianie ilustracji przedstawiających łąkę ze zwierzętami –określanie barw, nazywanie zwierząt. 4.Słuchanie i omawianie piosenki pt: „Motyle”. 5.Swobodne poruszanie się dzieci po sali w rytm piosenki „Motyle”- naśladowanie sposobu poruszania się motyli. 6.Wykonanie pracy plastycznej pt: ”Wiosenna łąka”: -pokrywanie połowy powierzchni brystolu zieloną plasteliną, -wydrapywanie w plastelinie-przy pomocy wykałaczek- konturów kwiatów i traw, -barwienie kartek papieru przy pomocy techniki barwnych sznurków( barwienie kawałków sznurka w różnych kolorach farb plakatowych, wkładanie ich między dwie kartki białego papieru, gwałtowne wyjmowanie sznurka), -wycinanie kształtu motyli z barwnych kartek, -przyklejanie motyli na brystolu nad plastelinową łąką, -domalowywanie farbami słońca i ptaków nad łąką. 7.Omówienie wykonanej pracy. 8.Wyeksponowanie pracy na gazetce grupowej. 9.Porządkowanie miejsc pracy, zakończenie zajęć.
Prowadząca:Joanna Pluta
|